Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-content/plugins/seo-ultimate/modules/class.su-module.php on line 1195
Standardy hoteli w europie i na świecie - gwiazdki hotelowe: wymagania i standard hoteli
Poradnik podróżnika
Standardy hoteli na świecie - poradnik BiletyBilety.pl
17 grudnia, 2015
0

Satysfakcja z odbytej podróży, czy to w celach służbowych czy prywatnych, a tu najczęściej są to wakacje oraz wyjazdy typu city break, głównie zależy od działań podjętych jeszcze przed wyjazdem, czyli organizacją wszystkich składowych podróży. Odpowiednio zaplanowana podróż oszczędzi stresu oraz straty czasu i pieniędzy na nieprzewidywane wydatki.

PAMIĘTAJ, skorzystaj z naszej wyszukiwarki hoteli, by zarezerwować hotel w atrakcyjnych cenach: Kliknij tutaj by dokonać rezerwacji

Po godzinach spędzonych na wertowaniu połączeń lotniczych i finalnym zabukowaniu terminu lotu przychodzi najtrudniejsza cześć – znalezienie odpowiedniego noclegu. O ile podczas wyszukiwania połączeń lotniczych mamy dosłownie kilka wytycznych to wyszukiwanie odpowiedniego noclegu opiera się na wielu zmiennych, ale podobnie jak w przypadku lotu rezerwowanie hotelu przez internet jest opcją najtańszą i najpewniejszą.

Aby nie zagubić się w wyszukiwarce najważniejsze jest aby dokładnie określić swoje wymagania aby zmniejszyć liczbę wyników wyszukiwania do np. tylko hoteli 3-gwiazdkowych z parkingiem dostępnym dla klientów.

Ale co tak właściwie oznaczają te gwiazdki?

Jest to system standaryzacji określający poziom danego obiektu a im więcej gwiazdek tym jest on wyższy. Ilość przyznanych gwiazdek zależy od standardu wyposażenia, wielkości pokoi, dostępności restauracji, barów oraz usług dodatkowych jak np. spa, siłownia, basen, sala konferencyjna. Co ciekawe nie stworzono ogólnoświatowego dokumentu normującego wymogi wobec hoteli, niezbędne do otrzymania określonej liczby gwiazdek co mniej więcej oznacza, że standard hotelu 5-gwiazdkowego w Polsce może różnić się poziomem np od egipskiego obiektu z taką samą liczba gwiazdek. Każde państwo posiada indywidualne zasady i wytyczne, a nawet są kraje gdzie w ogóle nie stosuje się takich podziałów np: Skandynawia lub są one nieobowiązkowe np: Anglia i Francja.

Należy pamiętać, że gwiazdka gwiazdce nie równa. W zależności od kraju występują różne klasyfikacje i wymagania stawiane przy przydzielaniu gwiazdek.

Hotele klasy turystycznej w Turcji, Egipcie czy Tunezji mogą odbiegać standardami od europejskich hoteli dlatego ważne jest by wybierając się do danego hotelu zapoznać się z opisem pokoi, wyposażeniem i opiniami na temat hotelu.

Hotel jednogwiazdkowy – standard:

Hotele z jedną gwiazdką ferują najmniejsza liczbę usług wliczonych w cenę noclegu oraz najniższy standard wyposażenia: w pokojach (dwuosobowy o powierzchni min. 10 m kw) musi znajdować się jedynie łóżko, szafa, szafka nocna i umywalka. Łazienka może być zlokalizowana na korytarzu i być wspólna dla kilku pokoi. W obrębie obiektu powinny być dostępne: aparat telefoniczny, winda (w przyp. budynków wyższych niż 4 kondygnacje), zimna i ciepła woda, ogrzewanie i wentylacja. Na zewnątrz hotelu tej kategorii można się spodziewać jedynie oświetlenia i podjazdu dla gości. Z usług świadczonych przez hotel powinny być dostępne: budzenie, przechowalnia bagażu, podawanie śniadań, sprzedaż napojów gorących przez 24 h, restauracja bądź bar szybkiej obsługi, sala klubowa z TV, zmiana pościeli na życzenie gości, depozyt, informacja turystyczna. Klasyfikacja hoteli określa również wymagania wobec kwalifikacji zawodowych personelu, która w przypadku jednogwiazdkowych obiektów ogranicza się do jednolitych strojów oraz znajomości jednego języka obcego przez pracowników recepcji.

Hotel dwugwiazdkowy – standard:

Dwugwiazdkowy hotel w Polsce oferuje już pokoje o wyższym standardzie. Powierzchnia pokoju dwuosobowego wzrasta do 12 m kw. a w wielkim skrócie poprawa poziomu wynika z następujących udogodnień: w pokoju musi znajdować się biurko lub stół oraz krzesło (1 na jedną osobę), pokoje muszą mieć indywidualną łazienkę, aparat telefoniczny, telewizor, a klienci muszą mieć dostęp do usług typu wymiana pościeli dwukrotnie w tygodniu, śniadanie w cenie noclegu, restauracja na terenie obiektu, niewielka sala konferencyjna oraz pokoje zamykane na klucz. Hotel o kategorii dwóch gwiazdek powinien udostępniać garaże lub parking dla gości hotelu, bezpośrednie wejście do holu recepcyjnego i oddzielne do restauracji, dogodny dojazd pod hotel z możliwością krótkiego postoju. W zakresie usług można dodatkowo liczyć na room service, dostęp do sal wielofunkcyjnych, wypożyczalni i przechowalni sprzętu rekreacyjnego,

Hotel trzygwiazdkowy – standard:

Adekwatnie hotel trzygwiazdkowy posiada kolejne udogodnienia tzn. powiększone pokoje (dwuosobowy o powierzchni 14 m kw) posiadają łazienkę o wyższym standardzie, telefon, dostęp do TV kablowej i klimatyzacji. Komfort gości hotelu tej kategorii podnosi również dostęp do hotelowej restauracji dobrej klasy, centrum spa, siłowni, wyciszenie pokoi, system otwierania drzwi na kartę, parking strzeżony oraz pobliski postój taxi (max. 100m). W takim hotelu jest już bardziej przestronnie, można się spodziewać pokoi typu apartament, w łazienkach są dostępne dozowniki na mydło i ręczniki papierowe lub suszarki do rąk i włosów, a co bardzo ważne obiekt jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Personel hotelu powinien znać podstawy języków obcych a pracownicy recepcji już 2 języki w stopniu co najmniej dobrym, a z room service można korzystać do godziny 22.

Hotel czterogwiazdkowy – standard:

Hotel czterogwiazdkowy prezentuje już bardzo wysoki standard i dysponuje szeroką ofertą usług. Wybierając czterogwiazdkowy hotel możemy liczyć na  dobrze wyposażone centrum biznesowe i sale konferencyjne, rozbudowaną część restauracyjną z barem, kawiarnią a nawet klubem nocnym, centrum rekreacyjne i odnowy z siłownią a czasem i z basenem. Dodatkowo hotel powinien być zlokalizowany bliżej centrum miasta z dostępem do taksówek bezpośrednio pod hotelem, oferować room service przez 24h, posiadać dźwiękoszczelne okna, wyciszone pokoje oraz poprawiającą estetykę zieleń ozdobną. Pokój dwuosobowy osiąga już powierzchnię 16 m kw. i jest dodatkowo wyposażony w fotele lub kanapę oraz internet.

Hotel pięciogwiazdkowy – standard:

Hotel spełniający wymagania 5 gwiazdek przeznaczony jest dla najbardziej wymagających klientów, a więc posiada najwyższy wręcz luksusowy standard oraz świadczy usługi na najwyższym poziomie. Takie hotele położone są bardzo blisko centrum miasta, miejsc atrakcyjnych turystycznie oraz dzielnic biznesowych. W standardzie posiada profesjonalny kompleks biznesowy z zapleczem pozwalającym na przeprowadzenie szkoleń, konferencji i wykładów, nowocześnie wyposażone centrum odnowy biologicznej i spa z gabinetami kosmetycznymi, fryzjerskimi, siłownią i basenem. Podniesiony jest również stopień bezpieczeństwa o strzeżone garaże dla każdego gościa oraz pełne zabezpieczenia przeciwpożarowe objęte kontrolą straży pożarnej. Pokoje są wyposażone w luksusowe meble, sprzęt RTV, minibar, czajnik, szklanki i woda butelkowana łącze telefoniczne i internetowe, w łazience znajdują się zestawy kosmetyków, suszarka, waga, ręczniki, telefon, a powierzchnia pokoju dwuosobowego to minimum 18 m kw. Aby zapewnić komfort i zadowolenie podczas pobytu również część restauracyjna prezentuje wyższy poziom oraz oferuje dania krajowe jak i międzynarodowe – często restauracje hotelowe mają miano tych najlepszych w całym mieście i dają możliwość zorganizowania przyjęć na kilkaset osób.

Hotele 5+ i hotele LUX

Na świecie powstają także hotele, które swoim przepychem, poziomem obsługi i elitarnością wykraczają poza ramy standardowych 5 gwiazdek.  Hotele taki często nazywane są siedmiogwiazdkowymi by oddzielić ich jakość od „zwykłych” hoteli oferujących standard przypisany do 5 gwiazdek.

Przykładami hoteli z 7 gwiazdkami są Burj Al Arab wybudowany w 1999 roku czy Emirates Palace oddany do użytku w 2005 roku.

Są to ogólne charakterystyki standardów hoteli, zawsze przez wyborem noclegu warto sprawdzić warunki danego hotelu, konkretnej oferty znalezionej w sieci oraz co dokładnie jest wliczone w cenę aby nie zostać dodatkowo zchargowanym za parking, sprzątanie, internet lub minibar.

Dla zainteresowanych szczegółowymi wymaganiami  prezentujemy poniżej tabele wymagań obiektów hotelowych według rozporządzenia Ministra Turystyki:

Pobierz plik

Klasyfikacja hoteli - Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dn. 16.11.2011

O Autorze

Zespół BiletyBilety.pl

Fani podróżowania i odkrywania ciekawych miejsc, a także oferowania niesamowitych promocji lotniczych;)

powiązane wpisy

/ może Ciebie zainteresować też to...

pexels-valentina-rossoni-105950

Wizyta w Miami, czyli jak uciec przed zimową aurą?

czytaj więcej
pexels-egor-kamelev-813872

Jaki kierunek podróży wybrać na zimę?

Chociaż wakacje kojarzą się z miesiącami letni...

czytaj więcej
pexels-ivan-7475368

Co to jest lot czarterowy?

czytaj więcej

Dodano 0 komentarzy